125 Jaar. Een feest waard!

2017 staat voor harmonie St.-Caecilia in het teken van de viering van het 125-jarig jubileum. De harmonie heeft een feestcomité ingesteld dat al geruime tijd bezig is met de voorbereidingen van de feestelijkheden. Donderdag 18 mei begint het feestweekend met muzikaal spektakel voor de kinderen: KIDS IN MUSIC. Op vrijdag is er een groots WIESENFEST in de sfeer van een ‘Oktoberfes’ met niemand minder op het podium dan Wir sind Spitze, Gipfelpower en Volle Pulle. Op zaterdag geeft de harmonie het ‘Egelzer Proms Concert’ met aansluitend een feestavond die muzikaal wordt opgeluisterd door de Crombacher Muzikanten. Het feest wordt op zondag 21 mei afgesloten met een ouderwets Frühshoppen. Alle festiviteiten vinden plaats in het Socio Project.

Dit jaar -2017- bestaat Harmonie St.-Caecilia 125 jaar. Op welke datum de harmonie precies is opgericht, is niet bekend. Wat we wel zeker weten is – en dat blijkt uit de letterlijke tekst uit het ‘Protocoll Buch des Harmonie Verein Cäcilia Eygelshoven’- dat “An einem belieblichen Sonntag im Monat August 1892” de fundamenten werden gelegd voor deze vereniging. Van een kleine groep enthousiaste mensen met hart voor muziek ontstaat in de loop van jaren een harmonie die zich diep wortelt in de gemeenschap Eygelshoven. Een harmonie die muzikaal aanzien opbouwt en ooit uitkwam in de afdeling Superieur. Een harmonie die deelneemt aan concoursen in binnen- en buitenland, onvergetelijke concertreizen maakt, vriendschapsbanden smeedde met Duitse muziekverenigingen die tot op de dag van heden standhouden. 125 Jaar later is Harmonie St.-Caecilia nog steeds een vitale vereniging in de Eygelshovense gemeenschap. En dat gaan we vieren!

FEESTWEEKEND

Het derde weekend van mei 2017 staat geheel en al in het teken van 125 Jaar Harmonie St.-Caecilia. Om precies te zijn van 18 tot en met 21 mei. Donderdag 18 mei begint het feestweekend met een muzikaal spektakel voor kinderen:

* KIDS IN MUSIC. Drie groepen 5 van de beide Eygelshovense basisscholen presenteren gezamenlijk hun muzikale kwaliteiten tijdens de eindpresentatie van het lesprogramma Klinkend Perspectief.
* Op vrijdag is er een groots WIESENFEST, geënt op de hedendaagse Oktoberfeesten. Hoofdact van de avond is Wir sind Spitze. Naast deze succesvolle formatie treden ook Gipfelpower en Volle Pulle op.
* Op zaterdag geeft de harmonie met medewerking van de band Solid het ‘Egelzer Proms Concert’. Daarna volgt een feestavond die muzikaal wordt opgeluisterd door de Crombacher Muzikanten.
* Het verjaardagsfeest wordt op zondag 21 mei kerkelijk gevierd in een H. Mis in de parochiekerk. Aansluitend kan iedereen gratis komen genieten van koffie met broodje en vlaai. Het feest krijgt daarna vervolg met een ouderwets FRÜHSHOPPEN, met veel activiteiten voor kinderen.

Alle festiviteiten vinden plaats in het Socio Project.

Toegangskaarten voor de vrijdag kosten € 12,50 en voor de zaterdag € 5,00 en zijn te koop bij: Benly, Bistro Socio, Chocolaterie Bruns, en Sigarenmagazijn Eygelshoven. van je naam, e-mailadres, kaartnummer(s) naar wiesenfest@harmonieeygelshoven. nl of ga op woensdagen tussen 10.00 en 20.00 uur naar Joep Jacobs, Kerkberg 9. Je krijgt per ommegaande een bevestiging indien de gewenste plaatsen beschikbaar zijn. Zijn de gewenste plaatsen niet meer beschikbaar, dan krijg je een passend voorstel.